5 פודקאסטים ספרותיים שכדאי לכל חובב/ת קריאה וכתיבה להכיר

    

 

אם גם אתם מרגישים שכולם מסביבכם התחילו להקשיב לפודקאסטים בזמן האחרון, כנראה שאתם לא טועים. קראתי שבשנת 2020 היה זינוק של 148% (!)בכמות המאזינים לפודקאסטים בישראל ביחס ל– 2019 (על פי נתונים שפרסמה אפליקציית ההאזנה "ספוטיפיי") ואני בטוחה שהנתונים האלה עלו עוד יותר בשנת 2021. ההסבר לעלייה הדרמטית הוא כנראה פשוט: הקורונה. "בזכות" הקורונה התפנה לרבים מאיתנו שפע של זמן, שאותו אפשר לנצל בהאזנה לפודקאסטים. היתרון בפודקאסטים הוא שאפשר להקשיב וללמוד דרכם על כל נושא שבעולם, מהפוליטיקה העולמית וההיסטוריה של ימי הבינים ועד לסדרת ספרי "הארי פוטר", ולזכות בהרחבת דעת ואופקים, כמעט ללא מאמץ.

אז נכון, חלקנו מעדיפים לעשות עם הזמן (המועט) שלנו דברים אחרים לגמרי, אבל למען אלה שכן התחברו לתופעת הפודקאסטים החביבה, חשבתי שהגיע הזמן לקבץ יחד רשימה של פודקאסטים מומלצים שכדאי לכל חובב/ת ספרות, קריאה וכתיבה להכיר.




1.     מה שכרוך : פודקאסט חובה לחובבי ספרות. מבקרי הספרות מיה סלע ויובל אביבי לא מסכימים כמעט על שום דבר שקורה בעולם הספרות הישראלי. הפודקאסט שלהם הוא, במילותיהם:  "מגזין עצבני, מלוכלך ועם מילים גסות, ממש כמו הספרות עצמה". מבית כאן, תאגיד השידור הישראלי. 

            https://www.kan.org.il/Podcast/item.aspx?pid=27146&fbclid=IwAR1krL1-7UzU_2-kMQ8ldwDlq9RQQ9rTRL_CpN4bvxltPMF_1sjyBssQ-gM

 

 2.         "עושים מזה סיפור" - פודקאסט מבית "הארץ", שהוקם בחסות הקורונה. המגישים, הסופרת מעיין רוגל ומומחה                  הסטוריטלינג ד"ר נועם פיינהולץ, בוחנים מנגנוני סיפור, מבנים וכלים, בודקים איך הם עובדים בתוך הבדיון, הקולנוע,           הטלויזיה והספרות, ואיך הם עובדים בעולם האמיתי. אחד הפרקים המומלצים הוא הפרק בו אתגר קרת, הסופר המחונן,           מתארח לשיחה על הומור ומספר אגב כך על הפגישה המוזרה בברלין שהתגלגלה לסיפור "בוקר בריאות", ועוד.  

https://open.spotify.com/episode/4Hh9hXGmtlECT0tJzGXQog?si=a15c833428a447c0&fbclid=IwAR1Ue2AAXahIQwKwEFOajdBOgdWm9NP0S40iCwWbZ2BQ39oT9J6fbc5Rfas&nd=

3.     שתיים על כתיבה  -  פודקאסט חדש על כתיבה, גם הוא נוצר בשנה שעברה, בזכות הקורונה. יש בו "טכניקות, המלצות ורכילות על כתיבה, הוצאות לאור וספרים", עם הכותבות והסופרות מאיה וקסלר ואורלי סיגל. פרקים קצרים של 15 דקות "כי אתן ממהרות ואנחנו לא אוהבות לחפור".

 https://soundcloud.com/2on-writing/1a-1

 

4.     האחיות גרים: עורכת הספרות נועה מנהיים והעורכת והשדרנית איילת טריאסט יצרו פודקאסט שמוקדש ליצירות ודמויות ששינו את התרבות שלנו - מהמיתוסים הקדומים דרך ספרות מודרנית ועד הוליווד ונטפליקס.

           ההסכת מופק על ידי גלצ, וניתן למצוא אותו בין היתר באתר האינטרנט שלהם.

https://glz.co.il/%D7%92%D7%9C%D7%A6/%D7%AA%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%AA/%D7%94%D7%90%D7%97%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%92%D7%A8%D7%99%D7%9D

 

5.     גם כן תרבות - העיתונאי והמבקר גואל פינטו ואנשי דסק "כאן תרבות" של תאגיד השידור, עם האג'נדות, הפוליטיקה וכל מה שחשוב לדעת בתרבות בארץ ובעולם.    

      אחד הפרקים המומלצים הוא הפרק בו מתארח הסופר א.ב. יהושע לשיחה אינטימית על ספרו החדש, על הפחד של הסופרים, על פוליטיקלי קורקט ועל המוות.

https://www.kan.org.il/Podcast/item.aspx?pid=26862


נזכרתם בפודקאסט נוסף החביב עליכם שיכול לעניין את הקוראים?  

מוזמנים לכתוב לי בתגובות! 





© כל הזכויות שמורות