איך אוכל להתחיל לכתוב את הסיפור שלי, אם חסר לי ידע רלבנטי בנושא עליו אני כותב/ת?

את השאלה הזו כתבה לי אחת מחברות הקבוצה @איך כותבים סיפורי חיים, שחולמת לכתוב את הסיפור האישי שלה ושל משפחתה, אך חוששת להתחיל. היא הוסיפה שמה שיכול לקדם מאוד את הכתיבה שלה, שכרגע תקועה, הוא "להפסיק לספר לעצמי סיפור, שעדיין חסר לי ידע רלוונטי לתהליך".
האמירה הזו הזכירה לי מיד את הציטוט של הסופר האמריקאי א"ל דוקטורוב, שאמר ש"לכתוב רומן זה כמו לנהוג בלילה. אתה רואה רק לאן שהפנסים שלך מאירים, אבל אתה יכול לנסוע ככה את כל הדרך'".
והסופרת ומנחת הכתיבה אן למוט אמרה בהמשך לדבריו, במדריך הכתיבה שלה "ציפור, ציפור": "אתם לא צריכים לראות לאן אתם נוסעים או את כל מה שתעברו בדרך. אתם צריכים רק לראות מטר או שניים קדימה".
ובמילים אחרות, גם אם אין לך את כל הידע הרלבנטי בנוגע למה שאת כותבת, זה לא צריך לעצור אותך. התחילי. כתבי. למדי תוך כדי תנועה.
ועוד דבר אני רוצה לומר לשואלת היקרה: עצם זה שאת מבינה שזה רק "סיפור" שאת מספרת לעצמך, מצביע על מודעות גדולה, וזה כבר חצי מהדרך לשינוי!








ובכל זאת, תשאלו, איך אפשר להשלים את הידע החסר לי לצורך הכתיבה?
יש לכך המון דרכים, והעיקרית שבהן היא: לערוך תחקיר.
תחקיר הוא דבר רחב ועמוק מני ים, והוא רק מתחיל בחיפוש שאנו עורכים באינטרנט. למשל:
1.  במסגרת התחקיר , קראו ספרים שנכתבו על הנושא עליו ברצונכם לכתוב ולמדו ממה שנכתב בהם.
2. חפשו בארכיונים שונים מידע שנכתב על הנושא
3. לכו לראיין א.נשים (אפילו בעלי מקצוע בתחום המדובר) שרלבנטיים לנושא; 
4. בקרו במקומות פיזיים שבהם התרחשו האירועים והחוויות עליהם אתם כותבים ונסו לקבל מידע, צבעים, רשמים וריחות מהמקום שייתרמו לסיפור.
ישנם גם מקרים שבהם מותר ולגיטימי להשלים מידע מהשכל הישר והדימיון, ועל כך כתבתי לא מזמן פוסט נפרד. 
https://www.nuritroth.co.il/2022/12/blog-post.html



ואם אתם רוצים לכתוב וחוששים להתחיל, מכל סיבה שהיא, עכשיו הזמן להירשם לסדנה שלי לכתיבת זיכרונות, שעומדת להיפתח בפברואר (2023). תקבלו בה את כל הכלים המקצועיים וגם את התמיכה הרגשית והקבוצתית, להתחיל לכתוב את הסיפור האישי שאתםן חולמים וחולמות לכתוב.
כל הפרטים על הסדנה כאן:

https://course.nuritroth.co.il/ 

© כל הזכויות שמורות